Boże Igrzysko: MAGNACI

Ocena:
(4/5 na podstawie 4 opinii w serwisie nokaut)

Cena od: 109.81 PLN, oszczędzasz do 25%

Boże Igrzysko: MAGNACI
  • Producent: Phalanx Games Polska
  • Kategoria: Gry planszowe

Opis i specyfikacja

„Nierządem Polska stoi” – nieźle ktoś powiedział; ale drugi odpowiedział, że nierządem zginie. Pan Bóg nas ma jak błaznów. I to prawdy blisko,między ludźmi Polak jest Boże igrzysko. Boże Igrzysko: MAGNACI, to progresywna gra planszowa dla 2 – 5 graczy, szybka, pozbawiona losowości, a w zamian pełna sarmackiego klimatu i interakcji. Przeniesie Cię w świat magnackich intryg i walki o władzę, które targały Rzeczpospolitą Obojga Narodów od jej rozkwitu w okresie Unii Lubelskiej, aż po Targowicę i upadek państwa polsko – litewskiego. Gracze wcielają się w role magnatów, którzy dążą do rozwoju potęgi własnego rodu w sprzyjającym fortunie momencie: szczytowego rozkwitu Unii Polski i Litwy. Do walki o prestiż i posiadłości ziemskie stają najznamienitsze rody: Leszczyńscy, Potoccy, Radziwiłłowie, Sapiehowie,, a także Zamoyscy. Każdy z graczy dysponuje talią kart, prezentującą znane osobistości z jego familii. Niektóre z tych postaci to ludzie wybitni, zdolni do pokaźnych czynów. Lecz są tam również i ludzie mali, zdolni zepsuć każde przedsięwzięcie, jakie się im powierzy… Chyba, iż dzięki decyzjom gracza choćby owi mali uczynią dla jego rodu niemało. Podczas rozgrywki gracze będą zarządzać talią swych postaci tak, żeby w konkurencji z innymi, osiągnąć jak najwięcej na każdej z płaszczyzn życia Rzeczpospolitej. Wpływy graczy ścierać się będą przy kształtowaniu polityki wewnętrznej państwa, a także w odpowiedzi na zewnętrzne zagrożenia i szanse wynikające z sytuacji międzynarodowej. I tak, jak to miało miejsce w rzeczywistości, los kraju będzie efektem sumy działań najpotężniejszych magnackich rodów. Jeśli gracze zatracą się we wzajemnej walce o tytuły i przewagi, Rzeczpospolita upadnie pod naporem ościennych mocarstw. Grającego w Magnatów czeka dużo skomplikowanych dylematów. Najznamienitsi członkowie rodu zapewnią jego familii prawidłowe ustawy w Sejmie i prestiżowe stanowiska w Senacie. Prosto też zrealizują wolę Monarchy, dzięki nim ród zdobędzie posiadajątki i potęgę. Ale w jaki sposób gracz poradzi sobie z pozostałymi wyzwaniami? Kto pójdzie zdobywać Inflanty? Czy z braku innych kandydatów, na czele wojsk broniących kraj przez tureckim najazdem staną Pierzyna, Dziecina i Łacina? Czy wystarczy determinacji żeby ruszyć na odsiecz Wiednia? Czy ktoś uratuje Ojczyznę przed zaborami? No i co pocznie z Kmicicem? Opis Rozgrywki Zasady gry nie są skomplikowane i można je wytłumaczyć w kilka minut. Dzięki ich konstrukcji partia nie dłuży się, ponieważ większość ruchów gracze wykonują równocześnie! Każdy gracz dysponuje talią 13 kart, które przedstawiają członków jego magnackiej rodziny. Karty te posiadają wartości od 2 punktów (miernoty, mówiąc wprost) do 14 punktów (wybitne osobistości), symbolizujących zdolności danej osoby w osiąganiu celów rodu. W trakcie każdego z czterech etapów gry, użyjesz wszystkich 13 swoich kart, aby zdobywać stanowiska w Senacie, ustawy na Sejmie i aby odpierać Zagrożenia godzące w Rzeczpospolitą. Zrobisz to poprzez zagrywanie kart na określone pola planszy, co symbolizuje wysłanie mocnego człowieka do realizacji solidnego zadania. Wszyscy gracze zagrywają karty jednocześnie, koszulkami do góry, więc nie widzą, kogo do rywalizacji kierują ich przeciwnicy. Po zagraniu kart następuje ich odsłonięcie. Przeciwnicy porównują wartości na kartach - ten kto wysłał na dane pole najzdolniejszego człowieka, wygrywa toczącą się na nim rywalizację. Zwycięzca otrzymuje kartę, o którą toczyła się rywalizacja, co jest widoczne, gdyż każda karta dysponuje jednostkową akcją, z której gracz będzie mógł skorzystać w dalszej rozgrywce. Np. Po zdobyciu senackiej karty „Prymasa”, jej posiadacz, aż do końca etapu, rozstrzyga remisy pomiędzy graczami powstałe podczas rywalizacji. Daje mu to możliwość wpływania na działania przeciwników, którzy będą zabiegać o jego względy, aby remisy rozstrzygał na ich korzyść... A „Kanclerz”? Otóż jeśli zdobędziesz „Kanclerza”, to będziesz mógł go dograć do swojej karty rodu, by podnieść jej wartość o 3 punkty. Robisz to dopiero w chwili rozstrzygania rywalizacji, możesz zatem blefować, bo każda twoja karta w oczach przeciwników zyskuje 3 punkty… A „Podskarbi”, a „Hetman”? Każda senacka karta jest warta tego, by o nią zawalczyć. W Sejmie nie dzieje się mniej. Na przykład karta wydarzenia „Spław zboża”. Jeśli Prusy, Wielkopolska i Małopolska są wolne od wojen, a ty posiadasz tam posiadłości ziemskie, to solidnie się wzbogacisz! A "Kolegia", "Trybunał", "Liberum veto"? Gra prezentuje całe bogactwo ówczesnych czasów i barwnej rzeczywistości I Rzeczpospolitej. Ale nie zapominaj o możliwościach wynikających z sytuacji międzynarodowej. Gdy pojawi się okazja, bądź gotowy by zdobyć Inflanty, Smoleńszczyznę czy Mołdawię! Zajęcie Kremla czy przyjście Wiedniowi z odsieczą przysporzy ci chwały i bogactwa, a umiejętna obrona przed krymskimi ordami uchroni twoje posiadajątki przed pożogą. Najważniejsze jednak na koniec - zdobywanie stanowisk w Senacie, ustaw w Sejmie i odpieranie Zagrożeń jest nagradzane nowymi posiadłościami ziemskimi, które gracz umieszcza w prowincjach Rzeczpospolitej. Otrzymasz ich jeszcze więcej, jeśli twoje działania pokryją się z wymogimi króla i będą realizacją jego prywatnej polityki! Pod koniec gry Posiadłości te zostaną zliczone, a ich ilość będzie miała znaczenie przy określeniu zwycięzcy. Lecz nie będzie liczona jedynie suma posiadłości,w dodatku ich rozłożenie w pięciu prowincjach Rzeczpospolitej i wynikające z niego przewagi i dominacje prowincji. Umiejętne wykładanie zdobytych posiadłości staje się więc nie lada wyzwaniem, gdyż i ono może zaważyć na wyniku gry. W każdym etapie gry jest tak sporo do osiągnięcia… lecz zaraz, przecież twój ród nie dysponuje samymi „czternastkami”, prawda? A co z mniej zdolnymi członkami rodziny, a co z jej zakałami? Tu właśnie pojawia się obszerny ciężar decyzji, który każdą partię „Bożego Igrzyska: MAGNACI” zamienia w prawdziwe przeżycie. Umiesz blefować? Potrafisz zdobyć bezcenne stanowisko w Senacie nic nie wartą kartą? Umiesz rozłożyć siły i zastosować zdobyte karty wydarzeń, tak aby w każdej kolejnej rywalizacji o włos wyprzedzać przeciwników, a remisy wygrywać dzięki łasce „Prymasa”? Czy zdołasz tak pokierować wojnami, żeby twoje posiadłości stały bezpieczne, a ziemie przeciwników pozostały spustoszone poprzez najeźdźców? Boże Igrzysko: MAGNACI to gra o prostych zasadach,nad wyraz zajmującym przebiegu, pełna nieprzystępnych decyzji i interakcji pomiędzy graczami. Proponuje wszystko to, co sprawia, że gry planszowe to idealna i wartościowa rozrywka. Uwaga! Zamawiąjąc tę grę w przedsprzedaży otrzymacie dwie świeże karty - Nadanie Tytułu Książęcego i O SANTA PIVA DI POLONIA! W nowej (edycja 2016) wersji gry gracze znajdą następujące ulepszenia: zastąpiono drewniane pionki dworków kartonowymi żetonami dworków z ilustracjami Andrzeja Gosika, jednego z najwybitniejszych współczesnych polskich akwarelistów, autora m.in. Ilustracji do kolekcji znaczków Dworki polskie Poczty Polskiej. Połączona grafika planszy i żetonów dworków jeszcze lepiej przenoszą graczy w świat I Rzeczpospolitej. Pozostałe drewniane elementy gry pozostały bez zmian (5 pionków magnatów, 5 pionków sejmu niemego, 1 pionek czarnych chmur, 3 pionki rozbiorów, 1 pionek klasztor, 1 pionek pałac, 1 pionek twierdza), dodano konspekt lekcji historii z użyciem gry. Gra Magnaci jest rekomendowanym poprzez instytucje naukowe i kulturalne narzędziem edukacyjnym, pozwalającym uczyć historii Polski poprzez symulację i zabawę. Dzięki temu pudełko Magnatów staje się gotowym narzędziem w rękach pedagoga, do natychmiastowego użycia w celu przeprowadzenia niebanalnych zajęć, dodano dodatkową kartę pomocy gracza, w związku z postulatami graczy, dokonano korekt w instrukcji gry, wynikających z dotychczasowych uwag graczy.

Więcej info

Zdjęcia Boże Igrzysko: MAGNACI

Opinie i recenzje

Brak opini dla Boże Igrzysko: MAGNACI . Sprawdź na stronie sklepu Urwis.pl.

Instrukcje (online i PDF)

Brak instrukcji dla Boże Igrzysko: MAGNACI . Sprawdź na stronie sklepu Urwis.pl.

Zobacz podobne produkty

„Nierządem Polska stoi” – nieźle ktoś powiedział; lecz drugi odpowiedział, iż nierządem zginie. Pan Bóg nas ma jak błaznów. I to prawdy blisko,między ludźmi Polak jest Boże igrzysko. Boże Igrzysko:...

Już od od 109,81 PLN

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry planszowe

KOLEJKA gra planszowa TREFL Gra Planszowa Gra planszowa o realiach życia codziennego w PRL-u. Nieprzeciętnie sprawdza się na imprezach i spotkaniach rodzinnych. Wydanie Trefl - Polska Edycja...

Już od 66,60 PLN

Monopoly Konie i kucyki to gratka dla wielbicieli koni. Wybierz jeden z kolekcjonerskich pionków, może to być podkowa, wiaderko lub toczek. Zmierz się z innymi graczami w wyścigu do mety, buduj...

Już od 95,69 PLN

Biznes po polsku wersja MAX Gra ekonomiczna Zabawna i emocjonująca gra ekonomiczna dzisiaj w rozbudowanej wersji MAX Biznes po polsku to zabawna i emocjonująca gra, której scenariusz i zasady...

Już od od 15,85 PLN

Gra Top Trumps to coś więcej aniżeli karty! To znana od 50 lat na całym świecie rozgrywka, która zaangażuje każdego, bez względu na wiek i zainteresowania. Edycji kart Top Trumps powstały tysiące,...

Już od 12,16 PLN

Ego Ego to perfekcyjna gra towarzyska, która na pewno stanie się atrakcją niejednej imprezy. Zabawa polega na optymalnym odpowiadaniu na interesujące pytania. Jak poprawnie znasz swych...

Już od 72,29 PLN

Wznieś się na wyżyny dobrej zabawy! Postaw swoją nogę na szczycie, nim zrobi to przeciwnik! Postawienie stopy na szczycie Everest wymaga przemyślanej strategii i szybkiego działania. Że na szczycie...

Już od 109,73 PLN

Gra La Cucaracha to pełna emocji gra zręcznościowa dla całej rodziny! Gra składa się z planszy z zamontowanymi obracalnymi sztućcami, które tworzą labirynt z przeszkodami oraz niedużego...

Już od 133,56 PLN

„Polowanie na robale” to arcyciekawa walka o skwierczące na ruszcie dżdżownice! „Polowanie na robale” to także, a może typowo, nauka liczenia i obszerne emocje. Zadaniem graczy jest zdobycie jak...

Już od od 53,70 PLN

Masz prawie wszystko: dom, ciekawą pracę, dostęp do najnowszej technice, przyzwoite zarobki oraz czas na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań. Do pełni szczęścia brakuje Ci tylko osoby, ktra...

Już od 66,76 PLN

Trivial Pursuit Harry Potter: część 2 Ta specjalna edycja TRIVIAL PURSUIT Harry Potter – część 2 to 600 zupełnie nowych pytań z filmowego świata magii, które mogą stanowić wyzwanie nawet dla...

Już od od 45,34 PLN
}